Opóźnienie lotów a obowiązki biura podróży

Każdy z upragnieniem czeka na wakacje. Czas relaksu, odstresowania się i oderwania od codziennych obowiązków. Niestety czasami może wydarzyć się coś nieoczekiwanego, co popsuje nam wyjazd. Przykładem może być opóźniony lot, który sprawi, że zameldujemy się w hotelu później, tracąc tym samym czas na odpoczynek. Czy w takim przypadku należy się nam zadośćuczynienie?

Przeloty organizowane przez biura podróży

Każdy organizator wycieczek, w ramach których realizowane są przeloty krajowe lub zagraniczne, ma podpisane umowy z przewoźnikami czarterowymi lub przewoźnikami liniowymi. W Ogólnych Warunkach Umowy, które są obowiązkowym elementem każdej podpisywanej umowy na realizację imprezy turystycznej z kupującym, jest zapis wskazujący, że w przypadku wystąpienia problemu z wylotem odpowiedzialność ponosi podwykonawca, czyli w tym przypadku przewoźnik.

Opóźniony lot a odpowiedzialność biura podróży

Zgodnie z Rozporządzeniem PE nr 261/2004, w przypadku zmiany godziny odlotu, o której klient dowie się w czasie krótszym niż 14 dni przed planowaną podróżą lub samolot przyleci do miejsca docelowego z opóźnieniem powyżej 3 godzin, lub lot będzie odwołany z winy przewoźnika (np. strajk pracowników lotniska nie jest winą przewoźnika, ale już strajk personelu pokładowego tak), pasażerowi należy się odszkodowanie w wysokości 250, 400 lub 600 EUR w zależności od odległości od miejsca docelowego, po złożeniu pisemnego wniosku. Jest ono wypłacane przez linię lotniczą. W dobrym tonie jest, gdy touroperator, czy biuro podróży działające jako jego agent, pomoże klientowi w załatwieniu wszelkich formalności z tym związanych.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij 'Zgadzam się', aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.